مقدمه :

با افزایش چشمگیر شمار مخاطبان اینترنت که هر لحظه رو به افزایش است و با توجه به قابل دسترس بودن اینترنت در سراسر نقاط جهان، امروزه کلیه تولید کنندگان و تاجران نیز ترجیح می‌دهند تا بازاریابی خود را از طریق اینترنت نمایش دهند.

استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی برای رونق كار تجاری شما طراحی شده است. این استراتژی شامل ایجاد محتوای گویا، طراحی جذاب برای وب سایت و لینك مربوط به صفحات شما در مكان‌های مختلف وب می‌باشد.
در بازاریابی الکترونیکی امکان اطلاع رسانی آسانتر و بهینه تر ممکن می شود، روز به روز بر تعداد کاربران اینترنت افزوده می شود، امکان هدف گیری دقیق مخاطب در آن وجود دارد، هزینه تبلیغات در اینترنت بسیار مناسب تر است، مخاطبین افرادی تحصیل کرده و در سطح فرهنگی و علمی بهتری هستند، امکان نظارت و کنترل بدون واسطه

بر تبلیغات اینترنتی موجود است.

تعریف و مفهوم بازاریابی اینترنتی:

بازاریابی اینترنتی به هر عمل بازاریابی مثل بازاریابی از طریق ایمیل، بازاریابی آنلاین، بازاریابی از طریق موتورهای جستجوگر و یا بطور کلی بازاریابی الکترونیکی که از طریق اینترنت انجام می شود، اطلاق می شود. امروزه اینترنت به سرعت به یک رسانه فراگیر تبدیل شده است و طبیعت تعاملی اینترنت باعث شده است که بازاریابی از طریق آن بسیار موثر واقع شود.

بازاریابی از طریق اینترنت بازه وسیعی را شامل می شود زیرا که صرفاً منوط به بازاریابی از طریق اینترنت و ایمیل نیست بلکه مدیریت داده ها و مدیریت روابط مشتری (CRM) را نیز شامل می شود.

به عبارت دیگر بازاریابی اینترنتی، چند مفهوم به هم گره خورده را شامل می شود که عبارتند از: طراحی، پیاده سازی، تبلیغات و فروش .

بازاریابی اینترنتی شامل همه مکان هایی است که مشتری های اینترنتی معمولاً با آن درگیر هستند همانند بازاریابی در موتورهای جستجوگر، بهینه سازی سایت، بنر های تبلیغاتی موجود در وب سایت های اینترنتی.

 

بازاریابی اینترنتی = بازگشت سرمایه

ما معتقد هستیم که شما می بایست به هر میزان که در زمینه وب خود سرمایه گذاری می کنید، برگشت سرمایه و مشتری داشته باشید. بنابراین با تعریف روشهای مختلف بازاریابی اینترنتی شامل تبلیغات کلیکی گوگل، بازاریابی مکانی، بازاریابی از طریق موتورهای جستجو و دیگر خدمات شما را به اهدافتان می رساند.

ü       از آن جا که در دنیای امروزه اینترنت از ضریب نفوذ بالا و در حال رشدی برخوردار است و برخلاف اکثر رسانه های دیگر به طور مستقیم با کاربران در حال تعامل می باشد و با نظر به امکان تبلیغات گسترده و هدفمند به طور منطقه ای یا بین المللی با هزینه ای بسیار مناسب نسبت به دیگر رسانه ها همچون تلویزیون، رادیو، روزنامه و یا حتی تبلیغات محیطی، تبلیغات و بازاریابی اینترنتی را به یکی از بهترین و موثر ترین شیوه های تبلیغات و بازاریابی تبدیل کرده است

ü       خدمات بازاریابی اینترنتی می تواند با هدف افزایش فروش ، تقویت برند، فرهنگ سازی و غیره به کار گرفته شوند.

 

بازاریابی اینترنتی، چرا؟

بازاریابی از طریق اینترنت بهینه ترین روش برای کسب درآمد اضافی برای خودتان و افزایش درآمد وب سایت بازرگانان بعلت تقسیم سود حاصله با بازریابان، می باشد. همچنین این سیستم باصرفه ترین سیستم بازاریابی می باشد چرا که بازرگانان تنها برای به فروش رساندن یا تبلیغ منجر به واکنش کاربر، پول پرداخت می کنند و بازاریابان تنها از درصد فروش، پول دریافت می دارند. بازرگانان می توانند علاوه بر فروش به ازای هر کلیک (مشاهده سایت توسط تبلیغات) و ارجاع (عضویت کاربر فرستاده شده در سایت) نیز مبالغ ثابتی را در نظر بگیرند و همچنین تایید هر تراکنشی را به حالت دستی و یا به حالت خودکار تنظیم کنند.


بازاریابان می توانند با توصیه خدمات یا محصولات بازرگانان، کاربران سایت خود را ، بعنوان مشتریان بالقوه، توسط ایمیل، تبلیغات متنی، لینک های درون محتوا، آگهی های گرافیکی و بنر، تبلیغات جهنده (پاپ آوت) و یا حتی تبلیغات فلش به وب سایت بازرگانان بفرستند. سپس سیستم ما نیز تعداد دفعاتی که لینک ها به نمایش در می آیند، تعداد افرادی که توسط آن لینک ها به سایت شما یا بازرگانان فرستاده می شوند و مبلغی که هر مشتری به سایت بازرگان پرداخت می کند، را پیگیری و ثبت می کند. سیستم شبکه بازاریابی اینترنتی همچنین، کمیسیون های هر بازاریاب را محاسبه و ثبت کرده و عملیات پرداخت را نیز مدیریت می کند.

سیستم شبکه بازاریابی اینترنتی تنها سیستم کسب و کار الکترونیکی است که در آن هم بازاریابان و هم بازرگانان به پول می رسند و بنابراین به آن سیستم پرداخت در مقابل عمل نیز می گویند.

در بازاریابی الکترونیکی امکان اطلاع رسانی آسانتر و بهینه تر ممکن می شود، روز به روز بر تعداد کاربران اینترنت افزوده می شود، امکان هدف گیری دقیق مخاطب در آن وجود دارد، هزینه تبلیغات در اینترنت بسیار مناسب تر است، مخاطبین افرادی تحصیل کرده و در سطح فرهنگی و علمی بهتری هستند، امکان نظارت و کنترل بدون واسطه بر تبلیغات اینترنتی موجود است.

خدمات اصلی بازاریابی اینترنتی:

ü       بهینه سازی وب سایت

ü       آنالیز کلمات کلیدی

ü       طراحی وب سایت

ü       معرفی به موتورهای جستجو

ü       تبلیغات کلیکی گوگل

ü       تهیه متون وب سایت

ü       ایجاد لینک

ü       بازاریابی از طریق ایمیل

ü       بازاریابی از طریق ویدئو

 

نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 25 آبان 1391    | توسط: حسن کریمی نژاد    |    |
نظرات()